Subject: Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse kompenseerimise metoodika kavand (3-22/14691)
From: "Irena Kalbus" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "x Terviseamet info" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 Nov 2024 14:40:03 +0200

Lugupeetud Sotsiaalministeerium

Lugupeetud Terviseamet

Anname teada, et jagasime enda lepingupartneritele esmase info
kohustusliku vastutuskindlustuse kompenseerimise metoodikast.

Kiri leitav allpool.

Heade soovidega

IRENA KALBUS
Assistent
Õigus- ja teabehalduse osakond

T: 4 477 666
E: [email-masked]
Suur-Jõe 63, Pärnu
 <https://www.facebook.com/tervisekassa/>   <https://www.tervisekassa.ee/>
<mailto:[email-masked]>
<https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>

-----------------------------------------------------------------------

Hea partner!

Anname teada, et Tervisekassa kodulehele (leitav siit
https://www.tervisekassa.ee/partnerile/vastutuskindlustus) on lisatud
teile tutvumiseks esmane kavand Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelus
sätestatud regulatsiooni metoodikast tervishoiuteenuse osutaja
kohustusliku vastutuskindlustuse kompenseerimiseks.

Metoodikast lühidalt:

Tasu maksmise kohustus võetakse üle proportsionaalselt Tervisekassaga
sõlmitud lepingu täitmisega seotud tervishoiuteenuste käibega, kuid mitte
rohkem kui piirmäära ulatuses. Piirmäära leidmiseks on tervishoiuteenuse
osutajal võimalus esitada Tervisekassale:

*	vastutuskindlustuse poliisi väljavõtte (koos makse suurusega) ja
*	vastutuskindlustuslepingu sõlmimise kuule eelneva kuue kalendrikuu
tervishoiuteenuste käibe osakaalu, mis on teenitud Tervisekassaga sõlmitud
lepingu väliselt.

Tervisekassa arvestab iga lepingupartneri kohta, kes on andmed esitanud,
kompenseerimise piirmäära perioodi 01.11.2024-31.12.2024 kohta ja koostab
arve 2025. a jaanuaris. Sarnase põhimõtte kohaselt kompenseeritakse
kohustusliku vastutuskindlustuse makse ka järgneval aastal.

Hetkel on käimas andmete esitamiseks lahenduse loomine. Anname teile
koheselt teada, kui oleme valmis teie vastutuskindlustuse poliisi andmeid
vastu võtma.

Taust:

01.11.2024 hakkas kehtima kõikidele tervishoiuteenuse osutajatele uus
seadus (siin: https://www.riigiteataja.ee/akt/TOKVS), mis kohustab kõiki
tervishoiuteenuse osutajaid sõlmima vastutuskindlustuslepingu.
Tervisekassa hüvitab enda lepingupartneritele osaliselt
vastutuskindlustuse makse.

Uued määrused, millest kõik tervishoiuteenuse osutajad peavad lähtuma, on
järgmised:

*	Patsiendiohutusjuhtumite asutusesisene dokumenteerimine ja andmete
esitamine patsiendiohutuse <https://www.riigiteataja.ee/akt/129102024010>
andmekogusse
*	Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja patsiendiohutuse tagamise nõuded
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129102024001>  -mis asendab eelnevalt
kvaliteeti reguleerinud määrust
<https://www.riigiteataja.ee/akt/104102024021> „Tervishoiuteenuste
kvaliteedi tagamise nõuded“.

Patsiendiohutuse andmekogu vastutav töötleja on Terviseamet ja selle
andmekogu pidamisel lähtutakse määrusest „Patsiendiohutuse andmekogu
põhimäärus“ <https://www.riigiteataja.ee/akt/129102024011> .

Õigusruumi puudutavate küsimustega palun pöörduge Sotsiaalministeeriumi
poole [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Tegevuslubade ja patsiendiohutuse andmekogu küsimustega palun pöörduge
Terviseameti poole [email-masked].

Tervisekassa poolse vastutuskindlustuspoliisi hüvitamise küsimustega palun
pöörduge [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tervist soovides!

T: 669 6630
E: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Liivalaia tn 36, Tallinn
 <https://www.facebook.com/tervisekassa/>   <https://www.tervisekassa.ee/>
<mailto:[email-masked]>
<https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>